en

© The Invaders 2023.

Contact

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Klant: CPNB

Case: De Waanzinnige Boomhut Avonturen

Partner: Natuurmonumenten (OERRR)

Game: Minecraft

‘Ook Minecraft moet de jeugd gaan verleiden tot lezen.’

Het Algemeen Dagblad

Hoe verrijken we de Kinderboekenweek via de wereld van gaming, op een plek waar kinderen dagelijks aanwezig zijn?

Pitch:

Om leesvaardigheid en -plezier te bevorderen ontwikkelden wij voor de Kinderboekenweek een Minecraft wereld waar kinderen spelenderwijs in aanraking komen met lezen, boeken en de natuur.

Samen met Stichting CPNB en Natuurmonumenten (OERRR) dagen we kinderen uit om alle natuurraadsels op te lossen, en de meest bijzondere boomhut te bouwen in de game. Alle deelnemers maken kans op een overnachting in een echte boomhut van Natuurmonumenten. Een krachtig voorbeeld van een campagne die de fysieke en digitale wereld bij elkaar brengt.

Resultaten:

  • 22000 bezoeken in de Minecraft wereld
  • Gemiddelde speeltijd: 149 minuten
  • PR aandacht in o.a. het jeugdjournaal, hart van Nederland en het Algemeen Dagblad.

Meer weten? Kom naar ons kantoor in Haarlem! We hebben (nog) geen boomhut, maar wel koffie.

Meer weten