en

© The Invaders 2023.

Contact

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Klant: Sanquin

Case: #MyFirstBlood

Partner: LEC (European League of Legends competitie)

Game: League of Legends

’Bloeddonoren werven met een computerspel. Het klinkt raar misschien, maar het werkt.’

NOS Journaal

Hoe activeren we jonge mannen tot bloeddonor?

Pitch:

We gebruiken de eerste belangrijke actie van de game, First Blood, als haakje van de thema campagne #myfirstblood. Gamers worden romdom deze actie opgeroepen zich te registreren als donor.

Voor het eerst zien miljoenen gamers in-game een campagne boodschap van een LEC partner, waarbij hen wordt gevraagd om in het echte leven bloeddonor te worden. Na een bloedtest bij Sanquin ontvangen jongeren een League of Legends skin.

Resultaten:

  •  Ruim 7.400 jongeren melden zich aan als bloeddonor.

Maar minstens even belangrijk is de internationale aandacht die het thema bloeddonatie krijgt in de media. In Nederland explodeert de campagne ver buiten de gaming community. O.a. het NOS Journaal, de Telegraaf, NU.nl en Linda Magazine zorgen ervoor dat heel Nederland het belang van bloeddonatie onder ogen krijgt.

#myfirstblood is beloond met een Gouden Spin Award, Gouden GPCM Award, SAN Accent, Zilveren SponsorRing,  Zilveren GPCM Award en 2 Bronzen Esprix Awards.

Wil je meer weten? Kom in een van onze gamingchairs zitten en geef ons je arm. Het zal geen pijn doen, dat beloven we.

Meer weten