Klant: Just Zorgverzekering
Case: Just Mental Health Hour
Partner: Twitch
Game: Just Chatting
“Psychische steun voor jongeren op videosite Twitch”
De Telegraaf
Hoe kan zorgverzekeraar Just jongeren (20+) bereiken via gaming om bij te dragen aan de lange termijn groei van Just?
Pitch:
In Nederland ervaart 30% van de jongeren één of meerdere mentale klachten. Niet voor niets is het op Twitch een belangrijk gespreksonderwerp tussen creators en hun community.
Just start het Just Mental Health Hour: een live contentserie op Twitch, in samenwerking met creators Puxque en Fems, waar Just jongeren concrete handvatten geeft die een positieve bijdrage bieden aan de mentale gezondheid.
Tijdens het Just Mental Health Hour delen de hosts en gasten uit de Twitch community hun verhalen, schuift GZ-psycholoog Najla Edriouch aan voor tips, vragen en adviezen, en biedt de ‘Just app de coach app’ een direct handvat voor kijkers die daar behoefte aan hebben.
Resultaten:
- Gemiddelde kijkduur: 8+ minuten
- Live berichten chatbox: 6.567
- Engagement rate: 17,3%
- Aided brand awareness +50% (exposed vs. non-exposed users)
- Brand consideration +100% (exposed vs. non-exposed users)
Wil je meer weten over deze case? We delen alle inzichten en resultaten graag met je. Laat het ons weten, en we plannen snel een kop koffie.
Meer weten