

Klant: FloraQueen
Case: FlowerUp
Partner: OG Esports
“Spam this flower, to give charity power.”
OG Esports
Positioneer ‘een bloemetje’ als het meest laagdrempelige en sympathieke bedankje voor jongeren.
Pitch:
Wie aan bloemen en gamen denkt, komt automatisch bij OG Esports uit. Het Europese topteam en haar fans gebruiken de emoticon van de zonnebloem al jaren als ludieke aanmoediging tijdens belangrijke wedstrijden. ‘Spam this flower to give N0tail power’, slaat op de topspeler van het Dota2 team. De zin is niet meer weg te denken uit de tijdlijn van OG Esports. We realiseren een partnership tussen FloraQueen en OG Esports en ontwikkelen een campagne waarbij OG Esports fans worden opgeroepen elkaar in het echte leven te supporten met een bloemetje. Waarbij een deel van de opbrengsten naar de WHO is afgedragen.
Resultaten:
Positieve reacties van fans op de social media kanalen van OG Esports.
Zonnebloemen overheersen ook dit keer de tijdlijn. Maar net even anders.
Heeft dit een zaadje in je geest geplant over gaming collabs? We horen het graag!