en

© The Invaders 2023.

Contact

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Klant: Blood Centers of America (BCA)

Case: First Blood Saves Lives

Partner: LCS

Game: League of Legends

“Een Nederlandse campagne om bloeddonoren te werven wordt uitgerold in de VS”

De Telegraaf

Hoe kan de bekendheid van de urgentie voor plasmadonatie onder Amerikaanse jongeren worden verhoogd?

Pitch:

We verbinden BCA als partner met de League of Legends Challenger Series (LCS): de grootste esports competitie en daarnaast de derde populairste sportcompetitie onder 16-35 jarigen in de Verenigde Staten.

Als campagnethema ontwikkelen we ‘First Blood Saves Lives’.  Via in-game banners, de inzet van shoutcasters en social media verwijzen we naar de Amerikaanse League of Legends kanalen om de boodschap over de urgentie van het doneren van plasma bij een grote groep jongeren bekend te maken. Gamers die bloed of plasma doneren worden beloond met een in-game skin uit het spel.

Resultaten:

  • 23.288.863 impressies voor het thema plasma donatie tijdens de LCS wedstrijden.
  • Ruim 30.000 jongeren bezoeken de landingspagina met informatie over bloeddonatie.

Geïnteresseerd in de details van deze Nederlandse campagne die in de VS baanbrekend was? Of gewoon zin in wat drinken? Kom langs!

Meer weten