
Content director
Gezocht: een contentmaker, die zonder problemen een concept door vertaald naar een content plan, een team van (freelance) ‘makers’ kan aansturen en opzetten én adviseur en sparringpartner is voor zowel ons concept team als voor onze opdrachtgevers.
Als je bovenstaande zin ook nog eens tenenkrommend slecht geschreven vindt, dan moet je vooral verder lezen.
Een eindverantwoordelijke voor onze grotere contentmarketingprojecten. Die zoeken we. Een content director die nadenkt over de rol van content in een marketingstrategie.
Wie zoeken we?
Je hebt ruime ervaring in het contentvak, de vertaling van een concept naar een content plan en de productie van alle deliverables is voor jou de kern.
Als content director ben je voortdurend bezig met het maken van de vertaalslag van ‘abstracte’ strategie naar praktisch uitvoerbare content(formats). Je voert het projectteam aan, houd inhoudelijk de touwtjes in handen en stuurt, samen met een projectmanager, bij waar nodig. We zoeken iemand die op inhoud regie kan nemen en zonder moeite meerdere grote projecten cheft. Je bent voortdurend bezig om onze contentconcepten en formats door te ontwikkelen en te verbeteren. Je kunt snel en makkelijk creatieve, verrassende invalshoeken bedenken.
Ons bureau werkt nu vooral nog met externe ‘makers’. Samen met ons concept team ga je bouwen aan het insourcen van een team content creatieven en bepaal je welke specialismes we in-house opbouwen en optimaliseer je onze flexibele schil.
Je begrijpt dat content niet zonder marketing kan. Onze opdrachtgevers willen dat contentinspanningen onder aan de streep iets opleveren. Daarbij weet je de balans te vinden tussen wat merken willen vertellen en waar de behoefte ligt van hun doelgroep (zowel B2B als B2C).
Hier herken jij jezelf in
• Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau en ruime werkervaring
• Je hebt ervaring met het werken voor commerciële opdrachtgevers en met het werken aan meerdere projecten tegelijk.
• Je hebt een duidelijke visie op content marketing.
• Je volgt de laatste (content) marketing trends op de voet
• Je bent proactief en kunt zelfstandig werken.
• Natuurlijk ben je stressbestendig en flexibel.
• Je kunt goed communiceren en adviseren.
• Copy is je basis en natuurlijk ben je digital native.
• Bureauervaring is een pré
Wat bieden wij?
Een plek in een groeiende organisatie. Waar je je eigen plek nog kan invullen en kan meebouwen aan het succes… Waar je zelfstandig kan en mag werken op klanten, waar pro-activiteit beloond word en waar de work-life balance net zo op orde is als onze maatschappelijke impact.
Meebouwen aan een boutique agency die haar voorsprong in ‘gaming for brands’ hard aan het uitbouwen is past bij je. Affiniteit met gaming is daarom een grote pré.
Niet onbelangrijk: we zijn aan het bouwen. Dat moet bij je passen. Het betekent dat je de ene dag strategisch advies levert, maar een volgende dag ook nog zelf meewerkt aan de uitvoering daarvan. Samen met onze managing director bouwen jullie ons content team op, waarbinnen jij de eerste echte specialist bent.
Voor vragen en informatie én voor je reactie kun je contact opnemen met Frieda.